Intime Gânduri

Corina Marinescu
Masă vegană pentru prieteni omnivori – Meniu și rețete

Masă vegană pentru prieteni omnivori – Meniu și rețete

30 martie 2019

Azi fac doar ce-mi doresc. Și cea mai mare dorință a mea e să mă sărbătoresc alături de cei dragi și să-mi surprind prietenii cu preparate delicioase! Am conceput un meniu bogat și apetisant! Vegan, bineînțeles! De ziua mea servesc o masă vegană prietenilor mei omnivori și sunt tare entuziasmată.

Masă vegană pentru prieteni omnivori – Meniu:

  • Platou: tortizi cu brânză de migdale, roșii și busuioc; triunghiuri de guacamole pe pat de toast; mici pătrați cu muștar pe pâine; felii de tartă cu caju și ciuperci.
  • Fel principal: burgeri vegani; cartofi pai la cuptor.
  • Desert: brownie cu năut și nucă; brioșe cu mentă.

Prietenii mei s-au înfruptat cu preparatele mele și s-au declarat încântați! Ce seară frumoasă, ce ședință foto, ce amintiri de colecție! Și pentru că ce e special trebuie împărțit, redau mai jos rețetele care au satisfăcut toți pofticioșii.

Platoul

Tortizi cu brânză de migdale, roșii și busuioc. Pentru acest preparat nu cred că ai nevoie de rețetă, nu?

Triunghiuri de guacamole pe pat de toast. Pentru această cremă tartinabilă avem nevoie de două fructe avocado, 3 linguri de ulei de măsline, 2 linguri zeamă de lămâie, sare și piper după gust. Ingredientele se mixează în blender. În compoziție se adaugă un ardei roșu tăiat cubulețe. Guacamolele se așează pe o felie de pâine toast tăiată în două triunghiuri.

Rețeta miciilor pătrați cu muștar, așezați pe pâine este foarte bună și chiar poate păcăli omnivorul convins.

Ingrediente: 200 g de granule de soia, 300 g de tofu, 6-8 căței de usturoi, 2 linguri de tărâțe de psyllium, 3 linguri de ulei, 500 ml de apă, 1 linguriță de bicarbonat de sodiu, 1 lingură de pudră de roșcove (carob), 2 lingurițe de cimbru, 1 linguriță de ienibahar măcinat, 1 linguriță de coriandru măcinat, 1 linguriță de boia dulce, sare și piper, după gust, mirodenii pentru cârnați, 250 gr ciuperci pleurotus fierte si tocate mărunt, 3-4 linguri de ulei de cocos.

Preparare: alege un produs de soia de calitate, nemodificată genetic. Pune apa la fiert și 100 de grame din cantitatea totală de granule într-un bol încăpător. Toarnă peste ele apa clocotită și lasă-le la înmuiat timp de 10 minute. Între timp, taie tofu bucățele și pasează-le cu o furculiță. Adăugă în el restul de granule de soia uscate și amestecă. Încorporează și granulele de soia înmuiate (scurse de apă), usturoiul zdrobit, tărâțele psyllium (acestea ajută compoziția să se lege), uleiul, ciupercile, bicarbonatul de sodiu și mirodeniile. Acoperă vasul cu o folie de plastic și introduce-l în frigider. Lasă compoziția la rece jumătate de oră.

Micii vegani se prepară la fel ca micii din carne. Se pot prăji în tigaie sau se pot coace pe grătar. Unge mâinile cu puțin ulei și modelează pasta în forma pe care o dorești. Așeză-i pe o farfurie și la final unge-l cu o pensulă înmuiată în ulei. Micii se întorc pe toate părțile până se rumenesc bine. Se servesc, bineînțeles, cu muștar. Eu am ales să fac din ei amuse-bouche-uri și i-am așezat pe pâine toast, tăiată pătrățele.

Găsești rețeta tartei cu caju și ciuperci (dar și rețeta unei tarte dulci cu mere, ca bonus) în articolul de mai jos:

Felul principal

Burgerii vegani și cartofii pai la cuptor au devenit de ceva timp preferații mei. Mă declar un adevărat vegan junk foodist.

Ingrediente: 200 gr fasole conservă în sos roșii picant, 1 ceapă tocată mărunt, 1 morcov ras, 2 ciuperci tăiate mărunt, 120 gr pesmet, 2 linguri fulgi de drojdie inactivă, 1 lingură chimen, 1 lingură cimbru uscat și opțional 100 gr mozzarella vegană răzuită.

Fasolea se zdrobește cu furculița. Peste aceasta se adaugă toate ingredientele de mai sus și se amestecă. Compoziția se omogenizează și se porționează (mie îmi ies de obicei cam 9 bucăți). Burgerii se pun în cuptor, la 200 grade, pentru 20 minute.

Chifla pentru burgeri se taie, se unge cu ketchup și muștar și se decorează cu roșii, ceapă, castraveți murați, salată și o felie de cașcaval vegan.

Desertul

Poți lectura rețeta minunatei brownie cu năut și nucă (și rețeta unui alt desert delicios: vegan lava cake) în articolul de mai jos:

Rețeta delicioaselor mele brioșe cu mentă este extrem de simplă. Blatul brioșei este același ca la tortul vegan cu fructe de pădure, pe care îl poți citi în articolul atașat mai jos, iar crema este compusă dintr-o cutie de brânză de migdale, 4 linguri de zahăr brut pudră și o linguriță de esență pură de mentă. Toate se omogenizează bine și se injectează cu o siringă de bucătărie în brioșe. Ideal ar fi să decorezi brioșele cu frunze proaspete de mentă.

30 martie 2020

Asta a fost anul trecut, când scriam #33 și când îmi îmbrățișam prietenii fără să-mi fie teamă de viruși periculoși. Anul acesta este o altă poveste. Fiecare dintre cei dragi mie stau cuminți în casele lor și se roagă ca pandemia să treacă cât mai curând și cu bine pentru fiecare.

Mi-am primit felicitările de la distanță și mi s-a împlinit dorința pe care nici n-am îndrăznit să mi-o pun. În concluzie, am avut o zi superbă!

Iar pe plan culinar trebuie să spun că tot o masă vegană am avut, însă cu un meniu diferit. Am început ziua cu delicioasele plăcinte cu cartofi ale bunicii mele. Descoperă rețeta în articolul de mai jos:

Iar seara am împărțit tortul cu fructe de pădure și șampania doar la doi. Rețeta minunatului desert aniversar poate fi citită în articolul de mai jos:

#vegan #34 #happy

Imaginea de referință și cele din articol îmi aparțin!

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.